نحوه هدایت‌پذیری پرنده‌های بدون سرنشین

معرفی اجمالی

کتاب “هدایت پرنده‌های بدون سرنشین” در برگیرنده مطالبی است که می‌تواند برای تجزیه، تحلیل و طراحی انواع پهپادها مورد استفاده قرار گیرد. در این کتاب درباره هدایت و سیستم‌های کنترل انواع پهپادها نیز مطالب بسیار مفیدی آورده شده است. تبیین واضح و روشن از قوانین، دینامیک وسایل بدون سرنشین هوایی، مدل‌سازی سیستم‌های کنترل و سیستم هدایت پهپادها از دیگر مواردی است که در کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.

عنایت خاص نویسنده به هدایت پهپادهای خودمختار در کتاب جالب توجه است. وی به تشریح تفاوت‌ها و شباهت‌های این دست پهپاد‌ها و موشک‌های معمول می‌پردازد. نویسنده پس از توضیح در این مورد، قوانین هدایت پهپادها را به مخاطب ارائه می‌دهد که به نظر وی، تعمیم قوانین هدایت موشک توسعه یافته است. الگوریتم‌های محاسباتی در پشت این قوانین، در سه بخش برنامه‌های کاربردی برای تصویربرداری، مشکلات سوخت‌گیری و کنترل حرکت گروهی پهپادها مورد بررسی قرار گرفته است.

نویسنده در کتاب، جنبه‌های گوناگون هدایت هواپیماهای بدون سرنشین را ارائه می‌کند که بسیاری از آنها نشأت گرفته از خلاقیت مولف است و در کتاب‌های دیگر، موارد مشابه آن کمتر یافت می‌شود. ارائه ایده‌های جدیدی که می‌تواند نقشی اثرگذار در نسل‌های جدید هواپیماهای بدون سرنشین بگذارد.

این کتاب توصیف تحلیلی بسیار دقیقی از قوانین هدایت پهپادها را بیان می‌کند و در کل می‌توان گفت که یک کتاب مرجع بسیار خوب است برای کسانی که درگیر و یا علاقمند به سیستم‌های کنترل خودمختار پهپاد هستند. جنبه‌های نظری ارائه شده درکتاب، ذهن خواننده را به بررسی بیشتر راه حل‌های مطلوب جهت ارتقا سطح کارایی پهپادها در آینده کمک کند.

بازگشت به کتابخانه الکترونیک

کتاب در یک نگاه

نام فارسی: نحوه هدایت‌پذیری پرنده‌های بدون سرنشین

نویسنده: رافائل یانوشوسکی (Rafael Yanushevsky)

ناشر: CRC

تعداد صفحات: ۳۷۶ صفحه

سال چاپ: ۲۰۱۱

شابک: ۱۴۳۹۸۵۰۹۵X