مراسم افتتاحیه و جلسه توجیهی مسابقه برگزار شد

با اتمام مهلت ثبت‌نام شرکت در چهارمین دوره مسابقه طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین، مراسم افتتاحیه و جلسه توجیهی این دوره از مسابقات، چهارشنبه ۳۰ تیرماه در سالن کهربای دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در ابتدای مراسم افتتاحیه، جناب آقای دکتر وثوقی‌وحدت، رییس پژوهشکده شهید رضایی ضمن خوشامدگویی، در مورد اهداف برگزاری این‌گونه مسابقات و نتایج مطلوب آن، به ایراد سخنرانی پرداختند. در ادامه، آقای مهندس قلعه، دبیر اجرایی مسابقه نیز آمار تیم‌های شرکت‌کننده و پراکندگی آنها در سطح کشور را به حضار ارائه نمود. پس از پخش کلیپ، آقای دکتر ملائک، دبیر کمیته علمی مسابقه نیز از تاریخچه مسابقات، سختی‌های موجود و عدم توجه برخی مسئولین به این مسابقات و دستاوردهای آن سخنرانی کرد. مراسم افتتاحیه با تشکر از حضور نمایندگان حامیان، مدعوین از سازمان مدیریت بحران کشور، مرکز ملی فضایی، سازمان جهاد خودکفایی ندسا و جمعیت هلال احمر، و تیم‌های شرکت‌کننده پایان یافت.

جلسه توجیهی مسابقات نیز پس از استراحتی کوتاه و پذیرایی، در محل سالن کهربا برگزار شد. در این جلسه، آقای دکتر ملائک به عنوان دبیر علمی مسابقات، نحوه فعالیت تیم‌ها در مراحل مسابقه را تشریح نموده و راهنمایی‌های لازم را به تیم‌ها ارائه نمودند. همچنین، با همکاری مهندس انتظاری، از اعضای کمیته علمی، به سوالات مطرح شده از دوستان حاضر در جلسه پاسخ دادند.گزیده تصاویر این جلسه در قسمت گالری قرار گرفته است. ضمنا، فیلم توضیحات ارائه شده به زودی در وب‌سایت مسابقه و کانال تلگرام بالاگذاری خواهد شد.

در این دوره از مسابقات، که به همت پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی و همچنین مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری آغاز شد، ۳۶ تیم از ۲۴ دانشگاه کشور حضور دارند. حامیان دیگر این دوره از مسابقات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت صنایع هوایی قدس می‌باشند.

مشاهده فیلم جلسه توجیهی

دریافت فایل ارائه جلسه توجیهی

منتخب تصاویر مراسم افتتاحیه و جلسه توجیهی

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *