برگزاری همایش و نمایشگاه دستاوردهای مسابقات هواپیمای بدون سرنشین

هم‌زمان با اتمام مرحله ساخت چهارمین دوره مسابقه طراحی و ساخت هواپیمای ‌بدون ‌سرنشین ، نمایشگاهی از دستاوردهای این دوره از مسابقات و پرنده‌های تیم‌های شرکت‌کننده، ۲۶ و ۲۷ فروردین‌ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

در این مسابقات که به همت پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی و مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری از خردادماه سال گذشته آغاز شده است، ۴۰ تیم از ۲۷ دانشگاه و شرکت دانش‌بنیان ثبت‌نام کرده‌اند و تیم‌ها پس از گذراندن مرحله ارائه پروپوزال و مرحله طراحی، ساخت و نصب تجهیزات، پرنده خود را برای انجام آزمون‌های پروازی آماده نموده‌اند.

به منظور ارزیابی مرحله ساخت و نیز نمود فیزیکی از دستاوردهای تیم‌ها، نمایشگاهی ۲ روزه از این دستاوردها در تاریخ ۲۶ و ۲۷ فروردین در دانشگاه صنعتی شریف و با حضور ۱۷ تیم برگزار خواهد شد. همچنین همایشی با حضور مسئولین کشوری و لشکری و مدیران صنایع مرتبط با حوزه پهپاد، روز شنبه ۲۶ فروردین از ساعت ۱۴:۳۰ در سالن کهربا دانشکده مهندسی برق دانشگاه برگزار می‌شود.

شرکت هواپیماسازی ایران (هسا)، شرکت صنایع هوایی قدس و مؤسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی، از دیگر برگزارکنندگان این همایش و نمایشگاه هستند.

حضور در همایش و بازدید از نمایشگاه برای علاقمندان آزاد است.

 

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *