برگزاری آزمون‌های پروازی نهایی

ضمن قدردانی از تمامی شرکت کنندگاه چهارمین دوره مسابقات ملی طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین که تا این لحظه تمام تلاش خود را در راستای شرکت موفق در مسابقات بکار بسته اند، بدین وسیله اعلام می¬دارد که مرحله آزمون پروازی نهایی این رقابت¬ها، شهریور ماه ۹۶ در شهر کلاله استان گلستان، برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری

برابر هماهنگی¬های صورت گرفته، فاز آزمون پروازی در بازه ۱۲/۶/۹۶ الی ۱۶/۶/۹۶ برنامه¬ریزی شده است. دو روز ابتدایی این برنامه جهت استقرار اعضای تیم¬ها در محل مسابقات و آشنایی با محیط در نظر گرفته شده است. بازه روزهای ۱۴/۶/۹۶ لغایت ۱۶/۶/۹۶ جهت آزمون نهایی و داوری مد نظر قرار دارد. لذا تیم¬ها فرصت کافی جهت پروازهای تمرینی و تست سیستم¬های خود در دو روز ابتدایی استقرار را دارند.

محل برگزاری

محل برگزاری آزمون‌های پروازی، فرودگاه کلاله در مجاورت شهر کلاله استان گلستان است.

نکات مهم در رابطه با قوانین

  • در روزهای کاندید برای آزمون¬های پروازی، هر تیم مجوز یکبار پرواز جهت داوری را خواهد داشت. در صورت بروز شرایط خاص، تصمیم گیری نهایی بر عهده هیئت داوری مستقر درمحل خواهد بود. لذا لازم است تا تیم¬ها دقت کافی در مطالعه دفترچه قوانین مسابقات برای این فاز را داشته باشند.
  • برابر مستند اطلاعیه شماره ۲۴ ، هیئت برگزاری تنها میزبان تیم¬هایی است که اقدام به ارسال فیلم پروازی (همه تیم ها) با مشخصات عنوان شده در اطلاعیه تا تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ به آدرس پستی مندرج در سایت مسابقات و یا آدرس ایمیل دبیرخانه نمایند.
  • با توجه به حساسیت های ایمنی در این دوره از مسابقات، اخذ مجوز پرواز در روز مسابقات از طریق هیئت داوری مستقر در محل صورت می¬پذیرد. لذا تیم¬هایی که به تشخیص هیئت داوری، قابلیت پرواز ایمن در محل را نداشته باشند، نمی-توانند مجوز پرواز را کسب نمایند. این نیازمندی ها در دفترچه مقررات و نیز اطلاعیه های اسبق، به اطلاع شرکت کنندگان رسیده است.
  • برای احراز شرایط ایمنی و جلوگیری از بروز هر گونه مشکل فنی، مأموریت ساده شده¬ای در قالب انجام چند مانور ساده و پرواز خارج از دید (در منطقه امن) پیش بینی شده که پس از استقرار تیم ها در محل جزئیات آن در اختیار تیم¬ها قرار خواهد گرفت. هدف از اجرای این ماموریت نمایش ایمنی پرنده و هماهنگی تیم است . با تکمیل این فاز تیم ها به منطقه پرواز اصلی اعزام خواهند شد.
  • به منظور اخذ مجوز پرواز، لازم به تکمیل فرم طرح پروازی (Flight Plan) و ارائه آن به تیم برگزاری است. که فایل آن در اطلاعیه قبلی در دسترس تیم¬ها قرار گرفته است. این مستند در روز آزمون، در اختیار تیم ها قرار میگیرد و اعضا می‌توانند برگه یاد شده را حداقل ۱۵ دقیقه قبل از پرواز، در اختیار تیم برگزاری قرار دهند.
  • سایر تستهای برنامه ریزی شده خود تیم¬ها، به شکل مشابه با هماهنگی ستاد برگزاری صورت می¬پذیرد.
  • ساعت دقیق پیش آزمون و تست پرواز تیم بر اساس برنامه اعلامی تیم برگزاری و با عنایت به طرح پرواز تیم مجری، در روز آزمون تنظیم می‌شود.
  • عدم حضور تیم در بازه تعیین شده برای آزمونهای پروازی، به نشانه انصراف تیم از ادامه مسابقات تلقی میگردد.
  • پیام هوانوردی NOTAM جهت اعلام منطقه پرواز ممنوع با شعاع ۱۵ مایل از مرکز فرودگاه در بازه روزهای مسابقات صادر شده است. توصیه می¬شود همه تیم¬ها بر اساس مطالب ارائه شده در دوره آموزشیAIP، اطلاعات مربوط به محل فرودگاه کلاله را مطالعه نمایند تا از فضای محل اجرا و فرکانسهای محیطی فرودگاهی و … آگاهی کافی داشته باشند.
  • هرگونه تغییر در جزئیات مأموریت و یا نیازمندی های فنی، طی اطلاعیه¬های آتی در دسترس تیم¬ها قرار میگیرد. لذا بدین وسیله از اعضای تیم¬های شرکت کننده خواسته میشود تا در روزهای منتهی به آزمون¬های پروازی، دقت بیشتری را در زمینه اطلاع رسانی دبیرخانه مسابقات داشته باشند.

پشتیبانی اجرا

جهت نظم در بحث پشتیبانی و اجرای هر چه بهتر کیفی مسابقات، تنها اعضای اعلامی تیم¬ها می¬توانند در تاریخ¬های فوق الذکر در محل مسابقات حضور داشته باشند. لذا لازم است تا نام و مشخصات اعضای تیم¬ها (تعداد ماکزیمم ۷ نفر) به همراه تصویر کارت ملی هر یک از اعضا، تا تاریخ ۳/۶/۹۶ به آدرس ایمیل مسابقات ارسال شود. این اعضا از امکانات رفاهی جهت استقرار و نیز خوراک و ایاب و ذهاب (در محل شهر کلاله بین محل استقرار و فرودگاه) در بازه روز¬های اعلامی برخوردار خواهند بود. دو پرواز برنامه ریزی شده توسط شرکت هواپیمایی پویا ایر، برای روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته از تهران به کلاله و برعکس برقرار است. لذا تیم¬ها میتوانند جهت سهولت رفت و آمد، از این طریق نیز اعلام نمایند. ایاب و ذهاب کلیه اعضای تیم¬ها تا شهر کلاله، به عهده اعضای تیم می¬باشد.

 

 

 

دریافت فایل اطلاعیه

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *