برگزاری آزمون‌های پروازی Indicative و نهایی

ضمن قدردانی از تمامی شرکت‌کنندگاه چهارمین دوره مسابقات ملی طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین که تا این لحظه تمام تلاش خود را در راستای شرکت موفق در مسابقات بکار بسته‌اند، بدین وسیله اعلام می¬دارد که مرحله آزمون پروازی نهایی این رقابت¬ها، شهریور ماه ۹۶ در شهر کلاله استان گلستان، برگزار خواهد شد.
همانطور که در جریان مسابقات به آن اشاره شده است، فاز عملیات ایمن و اثبات توانمندی اجرای عملیات از جمله مهمترین موارد در این دوره از مسابقات است. لذا از ابتدا، بر این نیاز فنی تأکیده شده و در مرحله نهایی پروازی نیز، جزو مهمترین آیتم¬ها است. پس از ارائه فایل فیلم¬ها و مستندات ارسالی تیم¬ها به دبیرخانه و بررسی دقیق آنها، نیاز به تعریف تست‌های نشان‌دهنده قابلیت‌ها و توانمندی‌های تیم¬ها در حوزه عمل قبل از ورود به فاز آزمون نهایی مطرح است. با این مقدمه، کمیته برگزاری مسابقات، فاز مأموریت Indicative را به منظور اطمینان از صحت عملکرد فنی پرنده تیم¬هایی که قابلیت‌های بالقوه اجرای مأموریت خارج از دید را دارند، طراحی کرده است. همانطور که در بالا اشاره شد، این بخش به منظور صحت‌سنجی و اثبات توانمندی تیم¬ها در پرواز ایمن خارج از دید طراحی شده است، لذا دارای نیازمندی¬های اجرایی ساده شده‌ای است. با این توضیح، لازم است تا همه تیم¬ها قبل از ورود به منطقه اصلی پروازی، به اجرای پرواز با ضوابط خاص زیر بپردازند. این مرحله، در تاریخ¬های ارائه شده در اطلاعیه شماره ۲۵ و محل یاد شده برای آزمونهای نهایی اجرا می‌شود و تیم پس از موفقیت در اجرای پرواز Indicative، مجوز پرواز در مختصات اصلی پروازی را خواهد داشت.

آزمون نهایی

براساس بررسی جمیع جوانب، منطقه جدیدی برای جستجو انتخاب شده است که متناسب با توان تیمهای شرکت کننده باشد (مطابق شکل ۱). پیش بینی شده است که شرکت کنند گان پس از برخاست وارد منطقه D شده و طبق ماموریت درخواستی در دفترچه قوانین عمل نمایند.

برای تیم¬های با قابلیت محدود که موفق به انجام این مأموریت به شکل کامل نشده¬اند، آزمون دیگری پیش بینی شده است که در روز پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ به اطلاع تیمهایی که نتوانسته اند در موارد فوق شرکت کنند توضیح داده خواهد شد.

آزمون پرواز اصلی

تمامی مراحل و مقررات این بخش در دفترچه آزمون مسابقات ذکر شده است. اما بنا به تغییرات اقلیمی فصلی در منطقه شمال کشور و بارندگی¬های سیلابی منطقه که منجر به تولید بسترهای گل و باتلاقی در مناطق کوهپایه ای می¬شود، تیم برگزاری موقعیتی جایگزین (منطقه مربع سفید رنگ با نام D) برای موقعیت ارائه شده در دفترچه قوانین (منطقه مربع قرمز رنگ) به منظور اجرای مأموریت اصلی در نظر گرفته است. بدیهی است اجرای ماموریت اصلی در منطقه جایگزین (مربع سفید رنگ) با مختصات زیر صورت خواهد گرفت، لذا لازم است تیم‌ها دقت کافی در این رابطه داشته باشند.

 

تأکید می¬شود خروج از خطوط مشخص برای فضای رفت و برگشت به منطقه جستجو و نیز منطقه جستجو/امداد و نجات، در تمام مدت اجرای عملیات، مجاز نبوده و منجر به از دست دادن امتیاز خواهد بود.

 

شکل 1 مقایسه بین منطقه جدید اعلامی (منطقه B)  برای جستجو و منطقه پیش بینی شده قبلی
شکل ۱ مقایسه بین منطقه جدید اعلامی (منطقه B) برای جستجو و منطقه پیش بینی شده قبلی

 

زمان برگزاری

برابر هماهنگی¬های صورت گرفته، فاز آزمون پروازی و نیز آزمونهای Indicative، به شکل همزمان در بازه ۱۲ شهریور ۹۶ الی ۱۶ شهریور ۹۶ برنامه¬ریزی شده است تا نشان دهد تیم توان پرواز خارج از دید را دارد. دو روز ابتدایی این برنامه جهت استقرار اعضای تیم¬ها در محل مسابقات و آشنایی با محیط در نظر گرفته شده است. بازه روزهای ۱۴ شهریور ۹۶ لغایت ۱۶ شهریور ۹۶ جهت آزمون نهایی و داوری مد نظر قرار دارد. لذا تیم¬ها فرصت کافی جهت پروازهای تمرینی و تست سیستم¬های خود در دو روز ابتدایی استقرار را دارند.

محل برگزاری

محل برگزاری آزمون‌های پروازی، فرودگاه کلاله در مجاورت شهر کلاله استان گلستان است.

 

 

نکات مهم در رابطه با قوانین

  • در روزهای کاندیدا برای آزمون‌های پروازی، هر تیم مجوز یکبار پرواز جهت داوری را خواهد داشت. در صورت بروز شرایط خاص، تصمیم‌گیری نهایی بر عهده هیئت داوری مستقر درمحل خواهد بود. لذا لازم است تا تیم‌ها دقت کافی در مطالعه دفترچه قوانین مسابقات برای این فاز را داشته باشند.
  • برابر مستند اطلاعیه شماره ۲۴ ، هیئت برگزاری تنها میزبان تیم‌هایی است که اقدام به ارسال فیلم پروازی با مشخصات عنوان شده در اطلاعیه تا تاریخ ۳۱ مرداد ۹۶ به آدرس پستی مندرج در سایت مسابقات و یا آدرس ایمیل دبیرخانه نمایند.
  • با توجه به حساسیت‌های ایمنی در این دوره از مسابقات، اخذ مجوز پرواز در روز مسابقات از طریق هیئت داوری مستقر در محل صورت می‌پذیرد. لذا تیم‌هایی که به تشخیص هیئت داوری، قابلیت پرواز ایمن در محل را نداشته باشند، نمی‌توانند مجوز پرواز را کسب نمایند. این نیازمندی ها در دفترچه مقررات و نیز اطلاعیه‌های قبلی، به اطلاع شرکت‌کنندگان رسیده است.
  • برای احراز شرایط ایمنی و جلوگیری از بروز هر گونه مشکل فنی، مأموریت ساده شده‌ای در قالب انجام چند مانور ساده و پرواز خارج از دید (در منطقه امن) پیش‌بینی شده که پس از استقرار تیم‌ها در محل جزئیات آن در اختیار تیم‌ها قرار خواهد گرفت. هدف از اجرای این ماموریت نمایش ایمنی پرنده و هماهنگی تیم است. با تکمیل این فاز تیم‌ها به منطقه پرواز اصلی اعزام خواهند شد.
  • به منظور اخذ مجوز پرواز، لازم به تکمیل فرم طرح پروازی (Flight Plan) و ارائه آن به تیم برگزاری است. که فایل آن در اطلاعیه‌ای جداگانه در دسترس تیم‌ها قرار گرفته است. همچنین این مستند در روز آزمون، در اختیار تیم‌ها قرار می‌گیرد و اعضا باید برگه یاد شده را حداقل ۱۵ دقیقه قبل از پرواز، در اختیار تیم برگزاری قرار دهند.
  • سایر تست‌های برنامه ریزی شده خود تیم‌ها، به شکل مشابه با هماهنگی ستاد برگزاری صورت می‌پذیرد.
  • ساعت دقیق پیش آزمون و تست پرواز تیم بر اساس برنامه اعلامی تیم برگزاری و با عنایت به طرح پرواز تیم مجری، در روز آزمون تنظیم می‌شود.
  • عدم حضور تیم در بازه تعیین شده برای آزمونهای پروازی، به نشانه انصراف تیم از ادامه مسابقات تلقی می‌گردد.
  • پیام هوانوردی NOTAM جهت اعلام منطقه پرواز ممنوع با شعاع ۱۵ مایل از مرکز فرودگاه در بازه روزهای مسابقات صادر شده است. توصیه می‌شود همه تیم‌ها بر اساس مطالب ارائه شده در دوره آموزشیAIP، اطلاعات مربوط به محل فرودگاه کلاله را مطالعه نمایند تا از فضای محل اجرا و فرکانس‌های محیطی فرودگاهی و … آگاهی کافی داشته باشند.
  • هرگونه تغییر در جزئیات مأموریت و یا نیازمندی های فنی، طی اطلاعیه‌های آتی در دسترس تیم‌ها قرار می‌گیرد. لذا بدین‌وسیله از اعضای تیم‌های شرکت‌کننده خواسته می‌شود تا در روزهای منتهی به آزمون‌های پروازی، دقت بیشتری را در زمینه اطلاع‌رسانی دبیرخانه مسابقات داشته باشند.

پشتیبانی اجرا

جهت نظم در بحث پشتیبانی و اجرای هر چه بهتر کیفی مسابقات، تنها افراد اعلامی تیم‌ها می‌توانند در تاریخ‌های فوق الذکر در محل مسابقات حضور داشته باشند. لذا لازم است تا نام و مشخصات اعضای تیم‌ها (تعداد ماکزیمم ۷ نفر) به همراه تصویر کارت ملی هر یک از اعضا، همچنین نام و مشخصات مدعوین به همراه تصویر کارت ملی آن‌ها تا تاریخ ۱۰ شهریور ۹۶ به آدرس ایمیل مسابقات ارسال شود. تنها اعضای تیم‌ها از امکانات رفاهی جهت استقرار و نیز خوراک و ایاب و ذهاب (در محل شهر کلاله بین محل استقرار و فرودگاه) در بازه روزهای اعلامی برخوردار خواهند بود لذا برای بهره‌مندی مدعوین تیم‌ها از این امکانات نیاز به هماهنگی با دبیرخانه مسابقات می‌باشد. دو پرواز برنامه‌ریزی شده توسط شرکت هواپیمایی پویا ایر، برای روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته از تهران به کلاله و برعکس برقرار است. لذا تیم‌ها می‌توانند جهت سهولت رفت و آمد، از این طریق نیز اقدام نمایند. (www.hic514.ir) ایاب و ذهاب کلیه اعضای تیم‌ها تا شهر کلاله، به عهده اعضای تیم می‌باشد.

 

 

دریافت فایل اطلاعیه

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *