نوع فناوری: محموله
بازوان توانا برای پهپادها
هواپیماهای بدون سرنشین با کاربردهای گوناگونی مورد استفاده قرار میگیرند؛ هم اکنون محققان در تلاش هستند تا با طراحی عضوهایی مانند بازو و دست برای پهپادها بتوانند کاربردهای دیگری نیز برای آنها تعریف کنند. محققان دانشگاه درکسل آمریکا با دریافت بودجه از بنیاد ملی علوم، در حال بررسی و تحقیق بر روی چگونگی خلق اندامی مانند دست و بازو برای پهپادها میباشند. اندامی که از چالاکی و سرعت خوبی برخوردار بوده و بتوانند ماموریتهای خاصی را انجام دهند. این پروژه میتواند گامی رو به جلو در استفاده از پهپادها به هنگام عملیاتهای امداد و نجات و واکنشهای اضطراری باشد. این گروه در آزمایشگاه سیستمهای خودمختار دانشگاه به رهبری رئیس دپارتمان مهندسی مکانیک دانشگاه درکسل در حال بررسی نیروها و گشتاورهای بازوهای رباتیک برای پهپادها می باشند. پهپادها در حال حاضر وظایفی گوناگونی مانند جمع آوری اطلاعات بصری و ماموریتهای هوشمند نظارت و تجسسی را در پروازهای خود بر فراز زمین به خوبی انجام میدهند. این تیم تحقیقاتی میخواهد توانایی ایجاد تعامل در پهپادها با محیط و اشیاء پیرامون خود در نزدیکی سطح زمین را بررسی کند. تمرکز اصلی گروه تحقیق بر روی توسعه موضوع تحقیق یعنی پهپادهای سیار با توانایی دستکاری اشیاء محیط به کمک اندامی مانند دست و بازو میباشد. این اندام جدید میتواند انجام ماموریتهای گسترده در نزدیکی زمین را برای پهپادها فراهم می کند. این گروه همچنین کاربردهای گوناگونی مانند ترمیم زیرساختها، بهبود مقابله با سوانح و حوادث، بازرسی و نظارتهای مرزی و کمک به کشاورزی را برای این پهپادهای مجهز به بازو در نظر گرفتهاند. این طرح 650 هزار دلاری به منظور ارائه سامانهای است که به پهپادها توانایی برقراری تعامل با اشیاء بدون ایجاد مزاحمت و اختلال در سیستم پایداری آنها را میدهد. به منظور درک بهتر نیروها و گشتاورها به همراه حرکت بازوها، از یک سیستم شبیه سازی شده که یک ماشین پرنده است استفاده میشود که حرکات طولی و جانبی پهپادها را شبیه سازی میکند. با استفاده از نتایج بدست آمده، تیم تحقیقاتی قصد دارد نمونه اولیهای از پهپادهای مجهز به دست و بازو را بسازد.
http://www.sciencedaily.com/releases/2012/08/120802122315.htm
ارتقای توان تبادل اطلاعات پهپادها با میادین جنگ
شرکت بوئینگ با همکاری دانشگاه جان هاپکینز، فناوری جدیدی را ارائه داده که به کمک آن پهپادها میتوانند با سرعت و راندمان بیشتری ماموریتهای خود را انجام دهند. در فناوری جدید ارائه شده توسط شرکت بوئینگ و آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان هاپکینز، یک اپراتور زمینی تنها با استفاده از یک لپ تاپ و یک رادیوی نظامی میتواند با دستهای از هواپیماهای بدون سرنشن ارتباط برقرار کرده و ضمن دریافت اطلاعات لازم، ماموریتهای جدیدی بسته به نیاز عملیاتی به آنها محول کند. این فناوری با نام SWARM میتواند هماهنگی و دقت بیشتری میان دسته پروازی پهپادها ایجاد کرده و هم چنین تبادل اطلاعات و انجام ماوریت را در آنها سرعت ببخشد. در این فناوری، اپراتور زمینی قادر خواهد بود با پهپادها ارتباط برقرار کرده و وظایف و ماموریتهای جدید در در حین پرواز به آنها محول کند و هم چنین اطلاعات جمع آوری شده توسط پهپادها را بدون نیاز به ایستگاه کنترل زمینی بدست آورد. به گزارش گروه هوافضای هیتنا، آزمایشات پروازی این فناوری در ماه ژوئن در ایالت اورگان با استفاده از 2 پهپاد ScanEagle ساخت شرکت بوئینگ انجام شد که طی آن تیم آزمایش توانست با موفقیت این سیستم را آزمایش کنند. فناوری SWARM هواپیماهای بدون سرنشین را قادر می سازد که همانند دستهای از حشرات وظایف و ماموریتهای خود را بسیار دقیقتر، سریعتر و موثرتر، از طریق برقراری ارتباط با یکدیگر و هم چنین بطور گروهی و دسته جمعی انجام دهند. در این آزمایشات دامنه همکاری و برقراری ارتباط دسته پهپادها در هوا، زمین و دریا به منظور توانایی دریافت اطلاعات و جست و جوهای خودمختار مورد بررسی قرار گرفت. مدیر برنامه شبکههای پیشرفته خودمختار پروژه فانتوم شرکت بوئینگ میگوید این فناوری میتواند نیروهای نظامی مستقر در میادین جنگی را قادر سازد که بسیار سریعتر و با دقت بیشتر اطلاعات نظارت، شناسایی و تجسس منطقهای را از دسته هوابرد پهپادها دریافت کنند و بر خلاف شرایط فعلی دیگر منتظر دریافت اطلاعات از ایستگاههای زمینی نمیمانند، در نتیجه زمان تصمیم گیری عملیاتی کاهش می یابد که زمان عاملی مهم و حیاتی در انجام عملیاتهای نظامی می باشد. وی هم چنین اضافه میکند که این فناوری پتانسیل آن را دارد که ماموریتهای بیشتر و سریعتری را با صرف هزینهها و زمان عملیاتی کمتر انجام داد.
http://www.asdnews.com/news-44262/Boeing-Team-Demos-Expanded-Control-of-Unmanned-Aircraft-Swarm.htm
نوع فناوری: نرم افزار
توسعه نرم افزار جدیدی برای طراحی چرخهی طراحی پهپادها شرکت میکروپایلوت که یکی از بزرگترین شرکتها در تولید خلبان خودکار پهپادها است برای نخستین بار یک ابزار جدید را برای چرخهی طراحی پهپادها توسعه داد. فرآیند ساخت پهپادها با تعریف ماموریت آغاز میشود و در طول روند طراحی و ساخت، ساماندهی تیمهای تجاری، الزامات و محدودیتهای ساخت و همسان سازی ماموریت با قوانین کشوری از دیگر مراحلی است که میبایست لحاظ گردد. ابزار جدیدی که شرکت میکروپایلوت توسعه داده قادر است تمامی مراحل ذکر شده را بصورت مستند در آورد. این نرم افزار که XTENDER نام دارد با ارضا کردن الزامات و پیشبرد پروژه، در خروجی خود گزارشهایی را نیز ارائه میدهد. این نرم افزار به طراحان پهپادها اجازه میدهد تا در مسیر طراحی تصمیمهای خود را در محدودهی وسیعی اتخاذ نمایند و به طراحان آزادی عمل بیشتری در تصمیمات خود میدهد. همچنین با استفاده از این نرمافزار میتوان ماهها پس از اطلاع از بروز خطا در یکی از مراحل طراحی به آن نقطه بازگشته و ادامهی مسیر را با سرعت بیشتری از همان نقطه پیگیری نمود. یکی دیگر از مزایای این نرم افزار، فاز صحهگذاری آن است. XTENDER میتواند صحهگذاری را بصورت دینامیکی در تمامی فازهای تست پروازی، تست کاربر و تست شبیهساز(سیمولاتور) انجام دهد. از دیگر مزایای این سیستم، تحلیل شکستهای احتمالی سیستم و یافتن مودهای خرابی و سازگار کردن این مودهای خرابی با الزامات سیستم میباشد.
Design Life Cycle Made Easy with XTENDERvalidate
• MicroPilot brings to market the first ever design life cycle management tool for UAVs.
• XTENDERvalidate ensures design teams produce high quality UAVs on time.
MicroPilot, leader in autopilot solutions for miniature unmanned aerial vehicles (UAVs), released the world’s first available design life cycle tool for UAVs. XTENDERvalidate tracks a UAV through its design, implementation, validation, and production. With XTENDERvalidate, UAV manufacturers build quality systems that meet highlevel expectations. UAV requirements originate from marketing teams, customers, manufacturing limitations, or government regulations. In all cases, XTENDER validate provides a tool for accurately documenting each requirement and its history. MicroPilot’s requirements management software offers a flexible means of satisfying requirements and provides progress and fulfillment reporting. “Our new design life cycle solution allows our customers to develop high level requirements and then easily decompose them into appropriate lower level requirements” says Howard Loewen, MicroPilot President. “The tool tracks the requirements through development and testing to assure that the final system performs as the requirements specified.” XTENDERvalidate allows system designers to ensure their UAV reacts appropriately in a wide variety of situations. With XTENDERvalidate, errors can be easily traced back to actual causes months or even years later. Its traceability feature tracks the contribution of all design team members. The validation process is also dynamic, allowing multiple validation methods, including flight testing, user testing, and simulator testing. “Regulatory authorities are increasingly interested in how systems are designed,” says Loewen. “XTENDERvalidate is an effective way for manufacturers to show evidence that their systems are safe.” XTENDERvalidate benefits also include efficient test bundling during test flights using electronic flight cards. These electronic test cards link flight tests to individual requirements and automatically submits post flight datalogs as validation artifacts to the appropriate requirements. Additionally, XTENDERvalidate incorporates a failure analysis tool that helps identify subsystem failure modes and link them to requirements, which ensures all subsystem failures are appropriately handled.
http://www.asdnews.com/news-44303/Design-Life-Cycle-Made-Easy-with-XTENDERvalidate.htm
فناوری: تصویربرداری
جدیدترین موتور پردازش تصویر برای نرمافزار پهپادها!
شرکت اینوکن موتور پردازش تصویر منحصر به فرد شرکت Imint را برای کنترل نرم افزار ایستگاه زمینی خود استفاده نمود. شرکت اینوکن از سال 2001 تا کنون در ساخت پهپادها فعالیت میکند و پهپادهایی از وزن 6 تا 1000 کیلوگرم را تولید نموده است. این شرکت برای کنترل و ارسال فرمان به پهپادهای خود از یک نرمافزار استفاده میکند ولی این نرم افزار قابلیت پردازش تصاویر دریافتی از پهپاد را ندارد از همینرو این شرکت موتور پردازش تصویر Vidhance® را برای پردازش تصاویر دریافتی بر روی پهپادهای خود یکپارچه نمود. این موتور یک تراشهی الکترونیکی است که در ایستگاه زمینی پهپاد نصب شده و با نرم افزار اصلی پهپاد یکپارچه میشود. موتور پردازش تصویر Vidhance® امکان پردازش ویدئویی بصورت بی درنگ برای بهینهسازی شفافیت تصویر، زوم، پردازش تصاویر سیاه سفید، چرخش تصویر و رهگیری حالتهای بحرانی در طول پرواز پهپاد را برای نرم افزار ایستگاه زمینی شرکت Imint ارائه میکند. این سیستم با تمرکز بر روی مسیر پهپاد و رهگیری آن، تصاویر ویدئویی را به هوش عملی برای پهپاد تبدیل مینماید. این موتور ضمن پایداری تصاویر ویدئویی و رهگیری هوایی، اثرات حرکت را در تصویر به حداقل میرساند. شرکت سوئدی Imint یکی از پیشرفته ترین شرکتها در توسعهی سیستمهای کامپیوتری و الکترونیکی و تحلیل و پردازش تصاویر برای پرندهها، خصوصا پهپادها میباشد. سیستم پردازش تصویر این شرکت قابلیت نصب بر روی یک لپتاب را دارد و با استفاده از الگوریتمهای قدرتمند، با سرعت بالایی پردازش را انجام میدهد.
نوع فناوری: تصویربرداری
بروز رسانی پهپاد فلکس روتور با سیستم تصویربرداری آلتیکام !
شرکت آیروول اعلام کرد پهپاد دوربرد خود را به سیستم تصویربرداری پایدار آلتیکام مجهز کرده است. هیتنا: این پهپاد که فلکس روتور(Flexrotor) نام دارد، دارای ظاهری شبیه یک هواپیما است ولی قادر است مانند بالگردهای مشهوری همچون AW609 با بال ثابت برخواسته و فرود آید و عملکردی همچون یک عمودپرواز را از خود نشان دهد. . این پرندهی بدون سرنشین دارای عملکرد منحصر به فردی در این نوع پیکربندی میباشد. فلکس روتور دارای سه پرهی گردان در نوک دماغه، و انتهای بالهای خود است. این پهپاد دارای وزن بیشینهی برخاست 19.2 است و قادر است در فاز صعود به نرخ یک متر بر ثانیه برسد. در پرواز افقی این پرنده میتواند به سرعت 145 کیلومتر بر ساعت دست یابد همچنین فلکس روتور دارای مداومت پروازی 40 ساعت و برد بیشینهی 3000 کیلومتر میباشد.
تصویر تهیه شده توسط سیستم آلتیکام در دو حالت بدون پردازش و با پردازش سیستم تصویربرداری آلتیکام بر روی دماغه در قسمت جلوی پرهی اصلی جانمایی شده است و شامل بخش پایداری تصویربرداری و بخش پردازش تصویر میباشد. سیستم پایداری تصویر به دوربین کمک میکند در حالت حرکت تصویربرداری را به خوبی انجام دهد. ضمن اینکه بخش تصویربرداری این پرنده میتواند بطور خودکار بر اساس برنامهی از پیش تعیین شده رهگیری اهداف هوایی و زمینی را انجام دهد.
مشخصات | سیستم تصویربرداری آلتیکام |
186 گرم + 11 گرم وزن کابل | وزن |
186 گرم + 11 گرم وزن کابل | ابعاد |
16 در 14 در 5 سانتیمتر | فرمت ویدوئی |
NTSC in, NTSC out | تاخیر تصویربرداری |
کمتر از 3 فریم | وزن |
این سیستم قادر است اثرات لرزش پرواز را حذف نموده و تصویر پایدار با وضوح بالا را تهیه مینماید.
Alticam Video System Equips Aerovel Flexrotor
Hood Technology is displaying at Unmanned Systems North America a Flexrotor, the remarkable long-range VTOL aircraft from Aerovel, equipped with a HoodTech stabilized imaging system. HoodTech president, Andy von Flotow, notes, “Flexrotor brings a quantum jump in capability to the small-UAS sector, with its unique mix of VTOL, long-endurance, small size, and fully-automated operation both in flight and on the ground. Adding our best-in-class imaging should make for a remarkably powerful combination.” The Alticam system, mounted in a nose bay forward of the aircraft’s rotor/propeller, combines a lightweight stabilized turret and onboard image processor. The system compensates for airframe motion, delivers video of exceptional acuity, and tracks targets automatically so that “hands-off” surveillance can be routinely maintained for extended periods. Performance of these stabilized imaging systems has been well-proven in recent years, with many hundreds of thousands of flight-hours accumulated in operations at sea and over land.
http://www.asdnews.com/news-44284/Alticam_Video_System_Equips_Aerovel_Flexrotor.htm
نوع فناوری: تصویربرداری
تجهیز پهپاد Shadow-200 به حسگر دید در شب !
محققین نیروی دریایی ایالات متحده در مرکز L3 حسگر دید در شبی را بر روی پهپاد تاکتیکی سایه-200 (Shadow-200) یکپارچه نمودند. ارزش قرارداد ساخت این سیستم 8.9 میلیون دلار است و این سامانهی دید در شب در طول موجهای متوسط مادون قرمز میدان دید (FOV) وسیعی را برای این پرنده فراهم میکند. حسگر مادون قرمز با طول موج متوسط، قدرت تفکیک مکانی مناسبی را برای سیستم هشدار پهپاد در تشخیص اشیا، خودروها و افراد در حال حرکت فراهم مینمایند. پهپاد Shadow-200 طولی معادل 11.2 فوت دارد و پهنای بال آن 14 فوت میباشد. این پرنده در سرعت 81 مایل بر ساعت کروز میکند اما سرعت بیشینهی آن 127 مایل بر ساعت میباشد. برد این پهپاد 68 مایل است و مداومت پروازی آن 6 تا 9 ساعت میباشد. حسگر نصب شده بر روی Shadow-200 با داشتن ابعاد کوچک و بهره گیری از سیستم ضدلرزش میتواند استفاده های مطلوبی را برای پهپادها در ماموریتهای گشتزنی دریایی فراهم نماید. از جمله پارامترهای اساسی برای حسگرهای مادون قرمز، برد مادون قرمز آنها و کیفیت پردازش تصویر میباشد. این سیستم میتواند در ارتفاع 15000 فوتی از سطح زمین در شب رهگیری و پردازش تصاویر اهداف را با کیفیت مناسبی ارائه نماید.
L3 to develop high-resolution night-vision sensor payload for Marine Corps tactical UAVs
STENNIS SPACE CENTER, Miss., 25 Oct. 2012. U.S. Navy researchers are asking night-vision sensors experts at L-3 Integrated Optical Systems in Wilmington, Mass., to develop a prototype sensor that enables tactical nighttime wide-field-of-view persistent surveillance from an AAI Corp. Shadow-200 tactical unmanned aerial vehicle (UAV). Officials of the Naval Research Laboratory at Stennis Space Center, Miss., are awarding a potential $8.9 million contract to L-3 Integrated Optical Systems to develop a medium-wave infrared (MWIR) sensor for the Shadow UAV to perform surveillance over a wide area of the battlefield The UAV MWIR sensor will have adequate resolution to enable overall situational awareness of moving objects such as vehicles and personnel with resolution sufficient to classify and identify targets and target details. The base amount of the contract is $5.7 million, and could be worth $8.9 million if all options are exercised. The Shadow-200 UAV is 11.2 feet long, 3.3 feet wide, and has a wingspan of 14 feet. It cruises at 81 miles per hour, but can achieve a top speed of 127 miles per hour, at altitudes as high as 15,000 feet. The Shadow-200 UAV has a range of 68 miles and can remain aloft for six to nine hours. The contract is part of a larger ONR program called Wide Area Surgical and Persistent Surveillance (WASPS) Capabilities For Group 3 and 4 UAVs (EMW-FY12-03), which seeks to achieve new sensor and sensor- and information-fusion capabilities to improve battlefield awareness for the Marine Corps. The program seeks to improve the ability of Marine Corps tactical units to maneuver and project power by fielding UAV-borne imaging sensors at night with high resolution and wide field of view. The four-year contract will consist of four phases: a base concept refinement phase; a detailed system design phase; a prototype fabrication and physical integration phase; and, an electrical and software integration and testing. The last phase will be done together with the government at a government or civil airport facilities in the greater Washington D.C. area using either a Shadow or a surrogate aircraft depending on availability. The L3 MWIR UAV sensor payload will have a multi-axis gimbal hosting large wide field of view optics and a large format MWIR camera small enough for the Shadow 200 UAV. For more information contact L-3 Integrated Optical Systems online at www.l-3com.com, or the Naval Research Laboratory at www.nrl.navy.mil/field-sites/stennis.
http://www.militaryaerospace.com/articles/2012/10/l3-uav-mwir.htm